Táborový deník 2022

14. DEN – Finální osídlení

Velké finále celotáborové hry je tady! Dopoledne tedy bylo jasné. Osady se zúčastnily finálního nájezdu. Čekal je hromadný start a trasa, na které potkaly pexeso, sedánky a číselné řady, které musely vyluštit, aby získaly kombinaci do číselného zámku. Tato poslední etapa měla velký vliv na pořadí osad a o vítězi…

13. DEN – Nájezd na Uterland

Dnes jsme výjimečně nezahájili rozcvičkou, aby se starší oddíly mohly po nočním výsadku prospat. Dopoledne jsme trávili po oddílech a program jsme měli spíš klidový – hráli se deskovky, fotbal, a pro velký úspěch si i střední kluci vyzkoušeli kelímkovou olympiádu.Odpoledne nás čekal poslední nájezd, tentokrát na zemi Uterland. Cestou…

12. DEN – Invaze cizího kmene

Den jsme zahájili taneční rozcvičkou. Dopoledne nás čekala běhací strategická hra, při které si osady navzájem kradli poklad, který uloupili kmenu, který je chtěl napadnout. K obědu jsme si dali brambory s hovězím plátkem a zelenými fazolkami. Odpoledne jsme trávili čas po oddílech. Všichni jsme se vystřídali v bazénu, hráli jsme šroubovák, deskovky,…

11. DEN – Podhradní kvíz a odpočinek

Na rozcvičce jsme se na chvíli proměnili v pejsky a zkoušeli pantomimou znázorňovat jejich pohyby. Protože nám dopoledne počasí moc nepřálo a pršelo, rozhodli jsme se pro uspořádání již tradičního Podhradního kvízu. V deseti týmech se soutěžilo a padaly otázky z kategorií: Pokémoni, Youtubeři, hudba, animované filmy a slavné zamilované páry. K obědu jsme…

10. DEN – Nájezd na Frankrike

Dnešní rozcvička proběhla v bazénu, takže jsme po probuzení oblékli plavky a skočili do vody. Dopoledne nás čekal program po chatkách. Nejstarší oddíly odešly z tábora hrát frisbee a šroubovák. Střední a mladší děvčata si vybarvovala kamínky. Střední chlapci stavěli kuličkovou dráhu a hráli Kubb. Nejmladší chlapci zkoušeli Kroket a šipky. K obědu…

9. DEN – Mimořádné zasedání rady Thing

Vylezli jsme ze svých postýlek, abychom opět vlezli do spacáčků, jen o kousek dál, na hřišti. Tam jsme měli rozcvičku jako žížalky. Dopolední program jsme trávili po oddílech. Většina dětí se připravovala na večerní vystoupení soutěže Tvoje táborová tvář má známý hlas. Nacvičovaly své tance a připravovaly kostýmy. Některé oddíly…

8. DEN – Cesta do Valhally

Největší oddíly měly dnes brzký budíček, protože je čekalo sedm kilometrů do Světlé nad Sázavou, kde jim jel vlak zpět do Ledče. Tam měly rozchod a pak pokračovaly vláčkem zpět do Podhradí. Malé oddíly hrály fotbal, deskovky a tvořily stýskací kalendář. Střední oddíly si společně zahrály strategickou hru Maršál a…

7. DEN – Celodenní výlet

Dnešní den jsme zcela výjimečně nezahájili rozcvičkou, protože nás čekal celodenní výlet.Malé děti vyrazily vláčkem do Zruče nad Sázavou. Koukly se na hrad, navštívily výstavu i kuličkovou dráhu. Vykoupaly se v Sázavě a vláčkem se zase vrátily zpět.Střední děti také vyrazily vláčkem, ale na druhou stranu, na Stvořidla. Tam si…

6. DEN – Tržiště

Protahovací rozcvička, snídaně a další etapa celotáborové hry. Tak jsme začali dnešní den. Tentokrát jsme se vydali na tržiště, protože jsme z nájezdnických výprav zbohatli a chtěli si koupit zboží od nových obchodníků a zároveň vydělat další penízky. V parném dni nám sice bylo horko, ale mohli jsme se ochladit vodou z hadice….

5. DEN – Nájezd na Ojland

Dnes jsme zahájili den mýdlovou rozcvičkou. Dopolední program jsme strávili po oddílech. Ty nejmenší našly ve svých pokojích Lexikon draků, takže si četly zajímavosti o dráčcích. Střední holky hrály bombu, četly si při opalování i skočily do bazénu. Velké holky se šly projít do blízkého okolí. Střední kluci hráli Bang…

4. DEN – Vikingský život

Při rozcvičce jsme se snažili zaplétat do různých obrazců, a teprve když se nám to úspěšně povedlo, mohli jsme se jít nasnídat. Dopolední program jsme trávili po oddílech. Některé měli kelímkovou olympiádu, jiné hráli rugby, kreslili vikingskou loď nebo hráli ponny express. Po obědě (čočka s párkem) jsme se seznamovali s vikingským…

3. DEN – Nájezd na Norsambrii

Přes noc nám fuskožrouti spapali všechny ponožky, proto jsme je museli najít, než jsme mohli jít na snídani. Dopoledne si všechny osady svolal král Hermanson, aby vyhlásil první nájezdnou výpravu na nedaleký ostrov Norsambrii. Zároveň ustanovil, že potomstvo, které bude nejúspěšnější ve zvelebování osady a nájezdech, se může stát příštím…

2. DEN – Seznámení s materiály

Dnešní ráno jsme zahájili první rozcvičkou – protahovací. Po rozcvičce čekalo na děti překvapení v podobě barevných náramků, které označují jejich příslušnost k osadám Norrlandu. Dopolední program jsme strávili po oddílech – převážně seznamovacími a míčovými hrami, ale také v bazéně. Poobědvali jsme znojemskou s těstovinami a po poledním klidu se dozvěděli další…

1. DEN – Příjezd

Vyrazili jsme z Prahy na naše vikingské dobrodružství kolem půl druhé. I když nás po cestě provázely komplikace v podobě kolon, do Podhradí jsme dorazili jen s mírným zpožděním a s nadšením se vrhli na vybalování a seznamování se s kamarády v oddílech. První nástup, na kterém jsme se přivítali a řekli si pravidla, nás čekal…